Tuesday, May 3, 2011

Hurm...ada jawatan kosong tak?

Assalamualaikum...
Semalam A.K.U g round satu tesco nak cari KERJA!
then, arini kedai kasut verns tu tepon aku, jmp ngn boss nyew...
dye interview..

  • you, x penah ade pengalaman bekerja ka?
  • you, thu mcmane nak handle customer ka?cecite-cecite....hihi
  • you, berat badan bape? ad dlm 80kg ka?...ish3x....
  • you, boleh itu panjat2 tangga aaa?
  • you, mesti rajin kelja, x boleh malas2...
  • you, nnty pegi buat buku bank, buat upf....
  • you, nnty raya ble balik kg....?????
  • you, klu malas2 saya marah tau!! saya punya angin cepat naik oooo!!!
  • i tegur u satu kali, klu 2nd time i tegur u, u buat salah jugak...i kasi marah sama u...
  • gaji....rm 750-rm 800
  • you, boleh msuk kelja hari isnin petang pukul 1.30 ooooo....
Hurm..mcm2 dye tny..penat aku berdiri...
pastu, aku pun g la berborak kdai dkat2 ngn situ...

conversation nyew...
A: mintak keje kat situ ke...
B: hurm...x payah laaa keje kat situ...
A.K.U: knape...
A: kene marah laaa setiap ari...garang boss nye...
B: gaji dye kate bpe?
A.K.U: rm750-rm800
B: x de makne nye...dye kasi rm500 je...ckp je lbih...pastu ske marah2 pekerja...
A.K.U: hurmmmmmm...........


Conclusion nyew....
A.K.U x keje pun situ...haha "amoi a.k.a boss" tuh cam singa jek...x sanggup aku nak menderma kan telinga kene maki hamun...tp aku dpt keje kat tmpat len, ngan org melayu..hurm senang nak deal ckit...
Alhamdulillah...wish me the best!!!

2 comments:

  1. siap tnya berat lg.ingat ape..teruk btl.

    ReplyDelete
  2. haha..tu laa..dye tkut x leh panjat tangga klu gemuk sgt..pastu dye tkut saiz bju uniform "xxxxxxxxl" uniform x de!...haha

    ReplyDelete